NemID

It-hjælp til foreninger og virksomheder

Foreninger og mindre virksomheder kan få it-hjælp til digital postkasse eller til digital indberetning.

Nogle mindre virksomheder og foreninger mangler erfaring med at bruge computeren. Hvis du er en af dem, der mangler erfaring, er der hjælp at hente på biblioteket. 
Du kan få hjælp til at få en personlig elektronisk underskrift : NemId. Den er nødvendig for at komme i gang med at indberette digitalt og bruge Virk.dk.

Nåede du ikke at få åbnet din postkasse?  Vi hjælper stadig med det tekniske.
På Biblioteket kan du få hjælp til at:

• Komme i gang med at bruge en computer

• Få adgang til selvbetjening på nettet med en personlig elektronisk underskrift (NemID medarbejdersignatur)

• Give fuldmagt til din revisor, bogholder eller andre der ordner papirarbejdet for din virksomhed

• Modtage post som det offentlige sender til din forening eller virksomhed via den digitale postkasse

• Starte virksomhed og ændre oplysninger om virksomheden

• Sende elektronisk faktura til det offentlige

• Indberette moms

• Indberette syge- og barselsdagpenge med NemRefusion


Sådan gør du:
Du kan kontakte os på mail : it-vejledning@roskilde.dk  eller telefon : 46 31 50 00. Læg evt. kontaktoplysninger, så finder vi sammen et tidspunkt, hvor vi kan se på det, du har besvær med.