- Bog
Politik mellem følelser og fornuft : spillet om danske mediers fremtid
Af Christian S. Nissen (2020)
Bogen følger det taktiske spil op til medieaftalen i juni 2018 og frem til S-regeringens forkastelse af aftalen i 2019. Samtidig belyses det danske mediemarked under de globale mediekoncerners stigende dominans og striden om DR's størrelse og rolle
Se alle eksemplarer
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
07.29
Beskrivelse
Indhold: Åbningsspillet 2015-2017 ; Det danske mediemarked i opbrud ; Hvorfor blander staten sig? ; Den politiske optakt til forhandlingerne ; Regeringsudspil i to tempi ; Følelser og fornuft i politik ; Forhandlingsforløbet ; Medieaftalen mellem stat og marked
ISBN
9788702259407
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2020)
Omfang
309 sider
Forlag
Gyldendal
Målgruppe
alment niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Information, 2020-02-03
Information, 2020-02-03Lektørudtalelse
Dansk mediepolitik er kendetegnet ved stigende indflydelse fra det udenlandske mediemarked og at være underlagt bl.a. EU-regulativer. Ikke mindst udenlandske annonceringer og medieøkonomi gør det vanskeligt at regulere danske medier politisk. De forhold belyser CSN også udover at give en interessant og indgående analyse af både det konkrete politiske forhandlingsforløb mellem partier og politikere samt udviklingen på det danske medieområde generelt her og nu
Anmeldelse af: Politik mellem følelser og fornuft: spillet om danske mediers fremtid af Christian S. Nissen
Den tidligere generaldirektør for Danmarks Radio og mangeårige deltager i mediepolitiske fora benytter det aktuelle medieforlig til at undersøge hvilke mekanismer, der ligger bag de beslutninger, poli...
Læs mere på Litteratursiden